שיעור ראשון:

מטרת תוכן ושפה:

  1. הילדים יזהו נושא מרכזי ביצירה (הישג 6 יג).
  2. הילדים יביעו רשמים אישיים מהיצירה (הישג 6 טו).
  3. הילדים ירחיבו את משמעות היצירה על-ידי קישור לעולמם (הישג 6 יד).

מהלך השיעור:

פעילות טרום-קריאה: הילדים יפתחו בקובץ המשותף: "הייתי רוצה שיידעו כולם ש…" וישלימו בטבלה דבר אחד שהיו רוצים שחבריהם והסובבים אותם ידעו עליהם (לדוגמה: אני אוהבת מאוד לרקוד, אני אוספת בולים, אני שונא שוקולד, אני ביישנית מאוד ועוד). עם סיום המשימה, המורה תקרין את הקובץ השיתופי על-גבי המסך ותעודד דיון בעקבות הדברים שהילדים ביטאו בכתיבתם.

קישור: הייתי רוצה שיידעו כולם…- קובץ משותף ב-google docs

  1. המורה תציג את הספר ואת השיר: "והילד הזה הוא אני" שכתב היוצר יהודה אטלס, ותאמר שבעקבות השיר שנקרא נוכל לדעת מה הילד הדובר בשיר רוצה שיידעו עליו.
  2. המורה תקרין על המסך קובץ jpg ובו תצלום דף השיר מתוך הספר. המורה תקריא את השיר והילדים יעקבו אחר קריאתה. קישור: קובץ JPG של השיר "הילד הזה הוא אני" מתוך הספר המקורי
  3. מתן שהות לחשיבה: יינתן זמן לתגובה ולהפנמת השיר, ואז תיפתח המורה בדיון בעקבות החוויה מקריאתו ובעקבות השאלות שהעלתה בנוגע לשיר קודם.
  4. דיון במליאה: העלאת חוויות אישיות ורגשות שירצו הילדים להביע בעקבות קריאת השיר.
  5. פעילות חווייתית: הילדים יכתבו מילים ומושגים שונים על עצמם באמצעות תוכנת הטקסדו- "ענן מילים"(אני: חכם, רגיש, ביישן, אוהב לרקוד, מצחיק ועוד…) tagxedo  קישור לאתר